به گزارش راهبرد معاصر، چندی پیش شرکت خودروسازی سایپا در اقدامی غیرمنتظره و عجیب در قالب اطلاعیه ای به نمایندگی های خود در سراسر کشور و با ارسال پیامک هایی نحوه پرداخت الحاقیه بیمه سایپا را در سال 1400 برای مشتریان خود اعلام کرد و به این ترتیب درخواست مراجعه به سامانه و پرداخت مبلغ مابه التفاوت به میزان 863 هزار تومان نمود.
درخواست این شرکت خودروسازی مبنی بر پرداخت الحاقیه بیمه سایپا در حالی است که با توجه به این که خودروها در موعد از قبل تعیین شده به متقاضیان تحویل داده نشده و سایپا باید جریمه دیرکرد تحویل خودرو را بدهد اما در اقدامی غیر قانونی اعلام کرد با توجه به جلوگیری از شیوع کرونا و بدون مراجعه حضوری مبلغ الباقی بیمه سال جدید از مبلغ سود تاخیر تحویل خودرو به مشتریان کم خواهد شد.
گفتنی است این اقدام سایپا تازگی ندارد و همواره بهانه های مختلف برای عدم تحویل خودرو به مشتریان در موعد مقرر تراشیده اند به طور مثال در سالهای گذشته نیز برای فرار از پرداخت جریمه دیرکرد مدارک خودرو و نامه تحویل آن را زودتر از خودرو به مشتریان تحویل داده است که تاریخ تحویلی که در نامه قید شده بود و زمانی که خودرو به مشتری تحویل داده می شد تفاوت زیادی داشته است.
مشتریان سایپا مابه التفاوت بیمه نامه خود را چگونه پرداخت کنند؟
شرکت سایپا در قالب بخشنامه ای نحوه پرداخت مابه التفاوت بیمه سال ۹۹ مشتریان خود را اعلام کرد.
شرکت سایپا با ارسال بخشنامه ای به نمایندگی های خود اعلام کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و با توجه به قوانین فاصله گذاری اجتماعی و در جهت حفظ سلامت مشتریان و در راستای مسئولیت های اجتماعی خودروسازی سایپا تغییراتی به شرح زیر در خصوص شرکت سایپا انجام شده است.
1- چنانچه مشتری به علت تأخیر در فاکتور تا تاریخ 18 فروردین ماه امسال داری سود تأخیر باشد مبلغ افزایش ناشی از عوارض و بیمه در زمان تخصیص از محل سود تأخیر مشتری کسر و نیازی به پرداخت وجه از سوی ایشان نمی باشد.
2-چنانچه مشتری تا تاریخ 99.01.18 در سود تأخیر نباشد پذیرش مذکور از آماده تخصیص خارج و طی یک برنامه زمان بندی شده طی دو هفته دعوتنامه جهت پرداخت وجه صادر خواهد شد.
الحاقیه بیمه نامه شخص ثالث چیست و چرا باید آن را خریداری كرد
الحاقیه سندی رسمی است که هرگونه تغییر در مفاد بیمه نامه شخص ثالث در آن ثبت و جزو لاینفک بیمه نامه است.
برای دریافت الحاقیه بیمه نامه باید به کجا مراجعه کرد؟
بیمه گذاران برای دریافت الحاقیه افزایش سقف تعهدات بیمه نامه (تعهدات مالی و بدنی ثالث و حوادث راننده) باید به همان واحدی که بیمه نامه خود را دریافت نمودهاند مراجعه کنند. در صورت عدم دسترسی به نماینده صادر کننده بیمه نامه شخص ثالث، برای دریافت الحاقیه به شعب اصلی شرکت بیمه در همان شهر و یا شهرهای دیگر مراجعه گردد.
پول زوری که سایپا از مردم می گیرد؟
شرکت سایپا تمام مشتریانی که در حالت آماده به تخصیص قرار داشتند را به طور خودکار دو مرحله به عقب راندند و در مرحله دعوتنامه صادر شده قرار دادند.
درحالی که این شرکت قبلا تمام هزینه خودرو را تمام و کمال دریافت نموده و مطابق قرارداد، موعد تحویل خودروها در پائیز سال 99 بوده است و در حال حاضر دارای تأخیر چندماهه در تحویل خودروها است و میبایست جریمه به مشتریان پرداخت کند.
مشتریان خودرو را در سال 99 به همراه بیمه آن خریداری نموده و هزینه هم به طور کامل پرداخت شده حال اینکه شرکت بدقولی و بی تعهدی نموده و خودرو را در موعد مقرر تحویل نداده است تقصیر مشتریان چیست که باید مشمول افزایش نرخ شوند؟
درحالی که بسیاری از مشتریان که ماه ها قبل تکمیل وجه نموده و در مرحله آماده به تخصیص قرار داشتند، به دلیل تاخیر در تحویل خودرو ثبتنامی، مشمول پرداخت سود تاخیر هستند، آیا منطقیتر نبود که شرکت مبلغ مابهالتفاوت افزایش حق بیمه در سال جدید را از سود تأخیر کسر نماید؟